İstanbul'da kızamık alarmı: 'Hepsi aşısızdı'
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) kızamık vakalarındaki yüksekliğe dikkat çekerken ABD ve birçok ülkede kızamık alarmı yaşanıyor. İstanbul’daki son durumla ilgili konuşan İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanı Dr. Mehmet Burhan Küçükoğlu, "İstanbul’da 2025’te 10’lu rakamlarda kızamık vakası gördük. Tamamı 1 yaşından küçük çocuklardı, hepsi aşısızdı, yatışlarımız oldu, hepsini şifa ile taburcu ettik, ölüm vakasıyla karşılaşmadık" dedi.
Aşı reddi, toplum sağlığı açısından çok ciddi bir tehdit
Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Dr. öğretim üyesi Fatih Kurt, aşılama ile bebek ve çocukları önlenebilir hastalıklardan korumanın mümkün olduğunu vurguladı.