İzmir sürdürülebilir turizmde dünya sahnesinde
İzmir Büyükşehir Belediyesi, sürdürülebilir turizm vizyonuyla uluslararası arenada kentin adını duyurmaya devam ediyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Selçuk, Urla, Menderes belediyeleri ve paydaşlarla yaptığı çalışmalar sonucunda 2024 Yeşil Destinasyonlar En İyi 100 Hikaye (Green Destinations Top 100 Stories) yarışmasında 3 destinasyon ile ödül kazanıldı. Efes Tarlası Yaşam Köyü, Gastro Farm Urla Festivaller Birliği ve Güm-Öz Turuncu Eller Tarımsal Kalkınma Kooperatifi’nin kazandığı ödüller, Green Destinasyon Konferansı kapsamında gerçekleştirilen törende sahiplerine verildi.
Efes Tarlası Yaşam Köyü Fransa’da ödüle layık görüldü
Efes Tarlası Yaşam Köyü, dünya çapında sürdürülebilir turizmin en prestijli organizasyonlardan biri olan Green Destinations En İyi 100 Hikâye listesinde yer aldı.
Başkan Sengel öğrencilere verdiği sözü tuttu
Öğrencilerin beslenme sorununa çözüm için harekete geçen Selçuk Belediyesi, Kent Lokantası Öğrenci Otobüsü sayısını 3’e çıkardı. Başkan Filiz Ceritoğlu Sengel, “Sözümüzü tuttuk. Eğitim- Öğretim yılına başlamış olduğumuz bu geçtiğimiz hafta itibariyle Kent Lokantası Öğrenci Otobüsü artık Zafer Mahallesi’nde Fatma Günay Okulu’nun yakınına kurduk” dedi.
Çocuklar futbolda rekabete girdi
Efes Selçuk Belediyesi, Ferdi Zeyrek anısına, çocukların katıldığı bir futbol turnuvası düzenledi. Turnuvanın organizatörü Özgün Özen, “Ferdi başkanın ismini her zaman yaşatmamız gerektiğini düşünüyoruz” derken destekleri için Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu’na teşekkür etti.
Ferdi Zeyrek anısına düzenlenen turnuvada kazanan belli oldu
Efes Selçuk Belediyesi’nin bu yıl ilk kez düzenlediği “Ferdi Zeyrek Efes Selçuk Futbol Müsabakaları”nda 17 takım mücadele etti. Şampiyonluk Göztepe’nin oldu.
Selçuk’ta dersimiz: Atatürk
Efes Selçuk Belediyesi, Kadın ve Aile Hizmetleri Çocuk Birimleri, bu yıl da yeni eğitim öğretim yılına “Dersimiz Atatürk” etkinliğiyle başlayacak.
Selçuk’ta Atatürk Evi tepkisi: Yapamıyorsanız bize verin
Efes Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, ilçede çürümeye terk edilen ve restorasyonu için 6 yıldır mücadele yürüttükleri Atatürk Evi’nin belediyeye tahsisi için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na “Lütfen artık talebi Filiz’in, CHP’nin değil; Atatürkçülerin talebi olarak görünüz. Lütfen artık bu binaya değerini veriniz, gereğini yapınız. Yapamıyorsanız yapmak için gönlünü ortaya koyanlara var olan Atatürk Evi’ni teslim ediniz” çağrısında bulundu.
Selçuk Belediyesi mama üretim parkuru kuruyor
Efes Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, Türkiye Belediyeler Birliği’ne yapılan mama yapım parkuru başvurusunun olumlu sonuçlandığını belirterek yakın zamanda tesisin kurulacağını açıkladı.
Ürünü tarlada kalan çiftçiye Başkan Sengel'den destek
İzmir’in Selçuk ilçesinde karpuz üretici Hakan Kahya, ürününü satamayınca, tarlada bıraktı. Karpuz tarlasını toprağa gömmek zorunda kalan üreticiye destek Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel'den geldi.
CHP’li belediye başkanı Sengel, çayı 1 TL yaptı
Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, TÜİK'in enflasyon oranına tepki göstererek “Ülkenin gerçek gündemi ekonomi” dedi ve belediye işletmesinde satılan çayı herkese 1 TL yaptı.
Efes Selçuk’a Berlin’de Green Destination ödülü
Efes Selçuk Belediyesi, Almanya’nın başkenti Berlin’de 4- 6 Mart tarihleri arasında düzenlenen ITB Berlin Turizm Fuarı’nda Green Destination ITB Ödülüne layık görüldü. Ödül alan Başkan Filiz Ceritoğlu Sengel, “Green Destination yönetimi tarafından doğa ve mirasın korunması, atık yönetimi, enerji ve iklim gibi tüm sürdürülebilir destinasyonun özelliklerini taşıdığımıza ilişkin aldığımız bu sertifika bizim için gurur verici” dedi.
ADD’den Selçuk Belediyesi'ne Meryem Ana Evi desteği
Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD) İzmir Şubeleri ve Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD) Selçuk Şubesi, Selçuk Efes Kent Belleği’nde düzenledikleri “Devrim Yasaları” Semineri sonrasında Meryem Ana Evi otoparkı ve giriş ücretlerinin kesilmesi nedeniyle Efes Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel'e destek açıklaması yaptı.
'10 gün süre verildi...'
Efes Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, Meryemana Otoparkı gelirlerinin Tarım ve Orman Bakanlığı’na devredilmesiyle ilgili yargı sürecine ilişkin “Mahkeme ara karar olarak davalı taraf bakanlığa ‘Siz bunu mu demek istediniz yoksa bunu mu demek istediniz, yoksa sizde şu evrak var mı’ diye yeni bir ara karar çıkardı. 10 gün de süre verdi” dedi.
Başkan Sengel yılın iİlk müjdesini öğrencilere verdi
Efes Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, öğrencilerden yoğun ilgi gören Kent Lokantası Öğrenci Otobüsü’nün ikincisinin çok yakında hizmete geçeceğini duyurdu. Sengel Cumhuriyet Mahallesi’ndeki okullarda okuyan öğrencilerin de faydalanabilmesi için ikinci otobüsün Cumhuriyet Mahallesi’ne açacaklarını söyledi.
Meryem Ana Evi otoparkı için imzalar teslim edildi
Selçuk Belediyesi işçileri ve yurttaşlar Meryem Ana Evi otoparkı için belediyenin açtığı davaya müdahil olmak için adliyeye imzaları el arabasıyla teslim etti.
Haber bile verilmemiş!
Efes Selçuk Belediyesi işletmesinde olan Meryem Ana Evi otopark gelirlerinin belediyeden alınıp Tarım ve Orman Bakanlığı’na devredilmesinden sonra işletenin kapılarının çilingirle açılıp tahliye edilmesine Efes Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, "Haber verilmeden kapılar çilingir vasıtasıyla açılmış" sözleri ile tepki gösterdi.
Öğrenciler uzun kuyruklar oluşturdu
Selçuk Belediyesi, eğitim odaklı sosyal belediyecilik projelerine bir yenisini daha ekledi. Kent Lokantası Öğrenci Otobüsü, öğrencilere ücretsiz öğle yemeği verme hizmetine başladı. Başkan Filiz Sengel'in yemek dağıttığı otobüsün önünde öğrenciler uzun kuyruklar oluşturdu.
Meryem Ana direnişine ünlü desteği
Efes Selçuk Belediyesi işletmesinde olan Meryem Ana Evi otopark gelirlerinin Tarım ve Orman Bakanlığı’na devredilmesine karşı başlatılan nöbetin 6. gününde sanat dünyasının ünlü isimlerinden destek geldi. Başkan Sengel, "Yanımızda olan, yanımızda duran, nereden olursa olsun bize desteğini ileten herkese kucak dolusu sevgiler ve sonsuz teşekkürler. Biz buradayız" dedi.
Abluka altındaki Meryem Ana Evi otoparkına yüzde 120 zam
Selçuk Belediyesi işletmesinde olan Meryem Ana Evi otopark gelirlerinin belediyeden alınıp Tarım ve Orman Bakanlığı’na devredilmesine karşı belediye ve ilçedeki yurttaşlar tarafından başlatılan nöbete sabaha karşı baskın yapılarak alan tahliye edilirken, otopark ücretlerine zam yapıldı. Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı Milli Parklar Müdürlüğü, abluka altına aldığı Meryem Ana Evi otopark ücretlerine yüzde 120 zam yaptı. Yapılan zamla birlikte belediye işletmesinde 500 lira olan otobüs otopark ücreti bin 200 liraya çıkarıldı.
Kaymakam, jandarma ile geldi
Efes Selçuk Belediyesi işletmesinde olan Meryem Ana Evi otopark gelirlerinin belediyeden alınıp Tarım ve Orman Bakanlığı’na devredilmesine karşı belediye ve ilçedeki yurttaşlar tarafından başlatılan nöbetin dördüncü günü jandarmanın şafak baskınıyla başladı. Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel ve başkan yardımcıları tarafından karşılanan jandarma ekipleri nöbette Başkan Sengel'e destek veren belediye personelini zorla alandan uzaklaştırdı. Tahliye istemiyle yapılan baskının ardından Başkan Sengel'in nöbet alanındaki bekleyiş sürüyor.
Nöbetinde 3. günü:
Efes Selçuk Belediyesi işletmesinde olan Meryem Ana Evi otopark gelirlerinin Tarım ve Orman Bakanlığı’na devredilmesine karşı başlatılan direnişin 3. gününde Selçuk Kaymakamlığı emniyete bölgeyi tahliye edin talimatı verdi. Selçuk Kaymakamlığı’nın belediyeye tebliğ ettiği yazıyı okuyan Başkan Sengel, “Kaymakamlık da bugün itibarıyla bize şimdi Efe Selçuk Belediyesi’ne yazısını tebliğ etmiş. Ettiği tebligatla birlikte ‘Sen rızayen çıkmadın. Bundan sonra çıkarma görevi bende’ demiş kaymakam bey. Kaymakamlık makamı muhtemelen kendi emniyet güçleri, jandarmamız tarafından bizi buradan çıkartma hakkına da haiz oldu” dedi.
Meryem Ana direnişi sürüyor: Belediye girişleri kapattı
Efes Selçuk Belediyesi işletmesinde olan Meryem Ana Evi otopark gelirlerinin belediyeden alınarak Tarım ve Orman Bakanlığı’na devredilmesine karşı başlatılan nöbet devam ediyor. Devir için verilen süre dün dolarken, belediyeye ait araçlar otopark girişini kapattı. Nöbet alanından seslenen Efes Selçuk Belediye Başkanı filiz Ceritoğlu Sengel, ‘ruhsat’ zorunluluğuna dikkat çekerek “Madem planı yok ve Selçuk Belediyesi işletemiyor. Hiç kimse işletemeyecek gibi bir durum söz konusu. Aslında kendi silahlarını kendilerini doğrultmuş durumdalar” dedi.
Efes Selçuk'ta 'Meryem Ana' nöbeti...
Efes Selçuk Belediyesi, Meryem Ana Evi otopark gelirlerinin belediyeden alınıp Tarım ve Orman Bakanlığı’na devredilmesine karşı çadır eylemi başlattı. Eylemde konuşan Efes Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, “Hadi gelin çıkarın bizi buradan. Bizim olan bizde kalacak. Kalmıyorsa da kimseye yar etmeyecek Efes Selçuk halkı” dedi.
Selçuk Belediye Başkanı Sengel: Meryem Ana giriş ve otopark gelirleri Selçuk için olmazsa olmaz
Meryem Ana giriş ve otopark gelirlerine ilişkin sosyal medya hesabından açıklamalarda bulunan Efes Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, söz konusu gelirlerin belediye bütçesinin yüzde 60'ını oluşturduğunu ve olmazsa olmaz bir gelir kalemi olduğunu söyledi. Sengel ayrıca, 24 Kasım 2024 tarihi mesai bitiminde söz konusu yerin fiilen boşaltılmasına ilişkin yazı gönderildiğini açıkladı.
Başkan Sengel: Selçuk Belediyesi kapanabilir
Selçuk Belediyesini gelirlerinin yüzde 65'ini sağlayan Meryem Ana Otoparkı ve Meryem Ana giriş ücretlerinin belediyeden alınmak istediğini anlatan Efes Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, “30 günlük süremiz var, 30 günün sonunda tahliye edilmesi isteniyor. Selçuk Belediyesi kapanabilir, Selçuk diye bir ilçe kalmayabilir” dedi.
'Cumhuriyet’in Aydınlığı' mısralarla melodileri buluşturdu
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamaları kapsamında Efes Selçuklularla bir araya gelen yazarımız usta şair Ataol Behramoğlu ve müzisyen Haluk Çetin, dinleyicilere unutulmaz bir gece yaşattı.
Başkan Sengel: Çocuk gelinlerin sebebidir 4+4+4 eğitim sistemi
Selçuk Belediye Meclisi Ekim ayı toplantısında, Başkan Filiz Ceritoğlu Sengel eğitimdeki krizin giderek derinleştiğini ve 4+4+4 sisteminin kız çocuklarının önünde engel olduğunu söyledi. Sengel, “4. Sınıf bittikten sonra okuldan alınan bizim çocuğumuz. Çocuk gelinlerin sebebidir 4+4+4 eğitim sistemi” dedi.