221 bin 739 kız çocuğu okul dışında kaldı
Yeni eğitim-öğretim yılı başlarken toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri yeniden gündeme geldi. Pandemi sonrası öğrenme kayıpları, yoksulluk, dijital uçurum ve erken yaşta evlilikler yüz binlerce kız çocuğunun eğitime erişimini engelleyen başlıca sorunlar olarak öne çıktı. Türkiye’de eğitim çağındaki 221 bin 739 kız ve 220 bin 904 erkek çocuk eğitim sürecinde yer almadığı belirtildi. Yoksul kadınların beşte biri okuma yazma bilmezken, pandemi sonrası devlet okulunda okuyan öğrenciler, özel okullardaki öğrencilere göre iki kat daha fazla öğrenme kaybı yaşadığı kaydedildi.
Bu yöntemler cilt tonunu eşitliyor: Bölgesel kararmalara iyi gelen 7 doğal çözüm
Bölgesel kararmalar her ne kadar yaygın olsa da, düzenli bakım ve doğal çözümlerle bu sorunla başa çıkmak mümkündür. Peki, hangi yöntemler ile cilt tonunuzu eşitleyebilirsiniz? İşte, bölgesel kararmalara iyi gelen 7 doğal çözüm...
‘Göçte bile eşitsizlik var’
Danış: “Eşitsizlikler, deprem gibi felaketlerden önce de sonra da kimin, nasıl, ne zaman ve nereye göç edeceğini belirliyor.”
Maarif’e bol keseden kaynak
15 Temmuz darbe girişiminin ardından, “Yurtdışındaki FETÖ okullarını devralmak” için kurulan ve “gölge bakanlık” olarak işleyen Türkiye Maarif Vakfı’na bütçeden aktarılan pay her geçen yıl artıyor. Resmi Gazete’de yayımlanan cumhurbaşkanı kararına göre, Türkiye Maarif Vakfı’na MEB bütçesinden 5.7 milyar TL kaynak aktarılacak. Konuyu Cumhuriyet’e değerlendiren eğitimciler, Milli Eğitim Bakanlığı’nın bütçesinin Maarif Vakfı ile paylaşılmasının engellenmesi gerektiğini söyledi.
İş dünyasının kadın başkanları: İstanbul Sözleşmesi’ne dönülsün
8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar günü kapsamında birer mesaj yayımlayan İzmir iş dünyasını temsil eden STK’lerin kadın başkanları, Türkiye’nin İstanbul Sözleşmesi'nden çıkma kararının kadına yönelik şiddetle mücadelede ve toplumsal cinsiyet eşitliğinde önemli bir geri adım olduğunu ifade ederek, mevcut hükümetin yeniden sözleşmeye imza atma çağrısında bulundu.
Eşitsizlik makası daha da açılıyor
Türkiye’de giderek derinleşen eşitsizliğin çocuklar üzerindeki yakıcı etkisi, MEB’in 2020, 2021 ve 2022 yıllarına yönelik merkezi sınav raporları ile ortaya konuldu. Anne ve babası ilkokul mezunu olan ve sosyoekonomik açıdan dezavantajlı konumda bulunan öğrenciler ile anne ve babası üniversite mezunu olan öğrenciler arasında 2020 yılında 117 olan puan farkı 2022 itibarıyla 126’ya kadar yükseldi.