İSO Türkiye İmalat PMI eylülde geriledi: Tekstil büyük kayıp yaşadı
İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Satınalma Yöneticileri Endeksi (PMI), eylülde 46,7'e geriledi.
Trakya Birlik ayçiçek kesin alım fiyatını açıkladı
Trakya Birlik, 2025/2026 üretim sezonu için ayçiçeği kesin alım fiyatını duyurdu. Yönetim Kurulu, yüzde 44 yağ oranına sahip ayçiçeğinde kilogram fiyatını 33 TL olarak belirledi.
'Yerli üretim güçlendikçe ülke ekonomisi direnç kazanır'
Türkiye Perakendeciler Federasyonu tarafından düzenlenen Perakende Zirvesi 2025, İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde başladı. Zirve 2 gün sürecek.
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu: 'Projelerle büyüyeceğiz'
Zor bir dönemde görevi üstlenmiş olmanın heyecanını yaşayan Dutlulu, kentin geleceğine katkı sağlayacaklarını söyledi.
Tarım, Toplum ve Gelecek: Bir Yeniden Kuruluş Çağrısı
Tarım, Toplum ve Gelecek: Bir Yeniden Kuruluş Çağrısı
İzmir’de üreticiye ve ihtiyaç sahiplerine destek
İzmir Büyükşehir Belediyesi, yerel üreticiden satın aldığı 2 bin kilogramlık taze inciri ihtiyaç sahibi ailelere ulaştırdı.
Tarımda sürdürülebilirlik için fiyat çağrısı
Salihli Ziraat Odası Başkanı Cem Yalvaç, don felaketi ve sıcakların üzüm üretimini ağır darbelediğini belirterek “7 numara üzümün kilosu en az 140 TL olmalı, aksi halde üretici ayakta kalamaz” dedi.
Sütün fiyatı emeği karşılamıyor
Ulusal Süt Konseyi’nin tavsiye edilen çiğ inek sütü fiyatını enflasyona rağmen yüzde 7 oranında artırması tepkilere neden oldu. Titar Tarım ve Hayvancılık Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Doğan, “Süt fiyatları, maliyetlerin altında kalıyor. Üretimde düşüş var ve bu böyle devam ettiği müddetçe işletmeler sektörden çekilmeye başlar” dedi.
Ürünü tarlada kalan çiftçiye Başkan Sengel'den destek
İzmir’in Selçuk ilçesinde karpuz üretici Hakan Kahya, ürününü satamayınca, tarlada bıraktı. Karpuz tarlasını toprağa gömmek zorunda kalan üreticiye destek Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel'den geldi.
CHP’li Kaya: 'Karpuz üreticisi kan ağlıyor, Tarım Bakanı sahaya inmeli'
CHP Antalya Milletvekili Aykut Kaya, Manavgat Yeniköy Mahallesi’nde karpuz üreticileriyle bir araya geldi. Tarlada alıcı bulamayan, maliyetin altında ürün satmak zorunda kalan üreticilerin sorunlarını dinleyen Kaya, Tarım ve Orman Bakanı’na sahaya inme çağrısında bulundu.
14 Mayıs kutlama değil, krizin günü
Çiftçiler Sendikası (Çiftçi-Sen) Genel Başkanı Ali Bülent Erdem, 14 Mayıs Çiftçiler Günü’nün küçük üreticilerin gerçekliğini yansıtmadığını vurgulayarak çiftçilerin mücadelesinin simgesi olarak 17 Nisan’ın kabul edilmesi gerektiğini söyledi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi organik tarımla çiftçiyi ayakta tutuyor
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öncülüğünde kurulan ve sadece organik sertifikalı ürünlerin tarladan sofraya ulaştırıldığı Ekopazar İzmir, 15 yıldır hem çiftçiyi ayakta tutuyor, hem de İzmirliyi sağlıklı gıdayla buluşturuyor. Organik yöntemle üretim yapan ve düzenli gelir elde eden üreticiler, ailece üreterek genç çiftçilerin yetişmesine de katkı sağlıyor. 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü kapsamında konuşan üreticilerin hikayeleri ülke tarımı adına önemli mesajlar içeriyor.
Çeşme Belediyesi’nden üreticiye 65 bin fide desteği
Çeşme Belediyesi, yerel üretimi desteklemek ve sürdürülebilir tarımı teşvik etmek amacıyla Yerel Tohum Merkezi’nde ve Ovacık’taki arazide ata tohumlarından yetiştirdiği 65 bin fideyi ücretsiz olarak üreticiye dağıttı. Başkan Lâl Denizli, “Toprağımızı yaşatmak, üreticimizin yanında olmak ve sofralara sağlıklı, güvenli ve temiz gıda getirmek birincil hedefimiz” dedi.
Soğan üreticileri, eylem yapmaktan vazgeçti
Soğan üreticileri ve tedarikçilerinin sorunlarını duyurmak için yapacağı basın açıklaması, Ticaret Bakanlığı ile Tarım ve Orman Bakanlığı’nın bir gece mesaisi sonucu devreye girmesiyle iptal edildi. CHP Tarım ve Orman Politikalarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Erhan Adem, “Bugün soğan üreticilerimizin sesi duyulmasın diye bir haftalık sözlerle eylemler ertelendi. Ancak gerçek ortadadır: Çiftçinin tarlasında alın teriyle yetiştirdiği ürün ithalat yüzünden değerini kaybetmiştir” dedi. CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer ise, “Türkiye’deki tarımda en büyük sorun, yönetememe sorunu. Bakanlığın bu konuda doğru bir planlaması, öngörüsü yok” ifadelerini kullandı.
Muğla’da çiftçiye gübre desteği
Muğla Büyükşehir Belediyesi, zirai dondan etkilenen Ortaca, Dalaman ve Köyceğiz’deki üreticilere gübre desteği verdi. Ekipler, toplam 701 narenciye üreticinin 10 bin 515 dekarlık tarım arazisi için gübre dağıtımı yaptı.
Başkan Görkem Duman’dan üreticilere destek sözü
Buca’nın tarım kültürünü canlandırmak için birbiri ardına projelerini hayata geçiren Belediye Başkanı Mimar Görkem Duman, “Tarımsal üretim ülkemizin kalkınması adına çok önemli. Biz de her zaman üreticimizin yanında olacağız” dedi.
Manisa Büyükşehir Belediyesi'nden kooperatiflere destek
Manisa Büyükşehir Belediyesi, üreticilerin gelirlerinin arttırması amacıyla kooperatiflere desteğini ve iş birliğini sürdürüyor. Salihli İlçesi’nde bulunan Salihli Yılmaz Süt Üreticileri ve Tarımsal Kalkınma Kooperatifi ile yapılan iş birliği ile hastalıktan ari sütlerin, uygun fiyatla vatandaşlarla buluşturulması amacıyla süt toplama ve paketleme tesisi kuruldu.
Zeyrek: Üreticilerimize her zaman destek vereceğiz
Tarımsal kalkınmayı desteklemek ve üreticilerin gelirlerinin artmasına katkı sağlamak için çalışmalarını sürdüren Manisa Büyükşehir Belediyesi, arı yetiştiricileri ve bal üreticileriyle toplantı düzenledi. Toplantıda konuşan Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek, “Bu şekilde yatırımların daha doğru olacağını, hedefe daha rahat ulaşılabileceğini biliyoruz. Üreticilerimize de her zaman için destek vereceğiz” dedi.
Yangın mağduru çiftçilere 225 ton yem desteği
İzmir Büyükşehir Belediyesi, orman yangınlarında meraları yok olan çiftçilere yem yardımına devam ediyor. Sancaklı ve Doğançay’daki üreticilere kaba yem ulaştıran ekipler, bölgede otlar yeşerinceye kadar desteği sürdürecek. 4 bölgeye toplam 225 ton yem dağıtılacak.
Bornova'da üreticiye destek için buğday ekimi yapıldı
Bornova Belediyesi, yerel üreticiye çok yönlü destek vermek amacıyla tarım arazilerine yüksek verimli ‘Ege Yıldızı Tritikale buğdayı ekildi.
Muğla’da üreticiye yem desteği
Muğla Büyükşehir Belediyesi ve Milas Süt Birliği süt üreticilerine destek olacak Flake Yem Üretim Tesisi Protokolü’nü imzaladı. Milas Süt Üreticileri Birliği ile ortaklaşa imzalanan protokol, maliyetleri azaltarak çiftçilere ve üreticilere destek olmayı hedefliyor.
Dünyadaki salyangoz üretiminin yüzde 70'i Türkiye'de
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, bünyesinde kurulan tesiste çiftçileri salyangoz üretimine yöneltmek amacıyla çalışmalar yapılıyor. Prof. Dr. Zeki Yıldırım, "Ana hedefimiz, Türkiye'yi Avrupa'da bu alanda en üst lige çıkarmak ve hak ettiği düzeyi yakalamak. Dünya piyasasında satılan türlerin ciddi bir kısmı Türkiye'de doğal olarak yaşıyor. Dünyadaki üretimin yüzde 70'ini Türkiye olarak biz sağlıyoruz" dedi.
'Bilinçlendirme çalışması yapılmalı'
Cumhuriyet’e konuşan Veteriner Hekimler Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Elif Çetin, küçük üreticinin sütü yeterince hijyenik üretememesinin sebeplerini geleneksel sütçülüğe bağladı.
Zeytin bol piyasalar beklemede...
Edremit Ziraat Odası Başkanı Yılmaz Diker, zeytinin bol olması sebebiyle piyasaların biraz beklemeye çekildiğini belirterek, “Zeytinyağı fiyatlarıyla ilgili bol olduğundan bazı senaryolar yazılıyor. Alıcı firmalar geri çekilerek malı ucuza almanın hesaplarını yapıyorlar. Bu da üreticiyi tedirgin ediyor.” dedi.
Muğla’da ‘Temiz Petek Projesi’ başladı
Muğla Büyükşehir Belediyesi arıcıların büyük sorunlarından biri olan büyük balmumu güvesine karşı başlattığı “Temiz Petek” projesi bu yıl Köyceğiz’de arıcılara hizmet vermeye başladı.
Çiftçinin umudu tükendi
AKP iktidarının ekonomik ve tarım politikaları nedeniyle zor bir sezon geçiren çiftçiler gelecek yıldan da ümitli değil. Sarıgöl Ziraat Odası Başkanı Ali İhsan Ülgen, “Üreticiler durumu çok kötü. 2025 daha da kötü olacak. İyi olması için bir gösterge yok” dedi. TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Baki Remzi Suiçmez de hükümetin verdiği desteği arttırması gerektiğini vurguladı.
Manisa’da üzüm isyanı: Her şeyi özelleştirdiler halkı perişan ettiler
Iskarta üzüm fiyatlarının 7 liraya düşmesine isyan eden üretici üzümlerini yollara döktü. Sarıgöl Ziraat Odası Başkanı Ali İhsan Ülgen, “Bu durumun böyle olmasının en büyük nedeni özelleşmedir. Bağcının sumasını sattılar, pancarcının şekerini, tütüncünün sigarasını, pamukçunun dokumasını özelleştirdiler. Halk perişan” dedi.