Son haftalarda alınan başarısız sonuçlar ve 6 yöneticinin istifası Trabzonspor’da fay hatlarını tetikledi. Divan kurulu, yönetimi kongreye davet etti. Aynı şekilde camianın etkili isimlerinden bazıları mali kongreye seçim maddesinin eklenmesini istedi.
Peki olağanüstü kongre çözüm mü?
Son 17 yıla baktığımızda, sadece 2000 yılındaki kongrede bütünlük sağlandığını görüyoruz. Her kesimden insan seçilen yönetimi destekledi...
Trabzonspor, bunun dışında bütün kongrelerden parçalanarak çıktı.
Öyle ki Sadri Şener’in karşısına aday çıkmadığı 2010 Aralık kongresi bile bütünlüğü sağlayamadı... Son kongrede de bütünlük lafları çok edildi. Ne var ki Trabzon insanının seviyesi, bu bütünlüğü sağlayacak düzeyde değildi. Öncelikle egolar çok güçlü. Herkesin kendi doğrusu var. Her kafadan bir ses çıkıyor. Siyasi ve maddi çıkar Trabzonspor sevgisinin önünde. Hoşgörü ve uzlaşma kültürü sıfır. Önemleşme duygusu had safhada. Ortam samimiyetsiz... Başta Mehmet Ali Yılmaz olmak üzere “Yönetim kongreye gitse de başkan olsam” diye elini ovuşturanlar var... İbrahim Hacıosmanoğlu, başkanlığı döneminde kaydettiği 2 bin 700 üyeyle tetikte bekliyor.
Trabzonspor’a bir şey verebilecek olanlar ise köşesine çekilmiş sorumluluktan kaçıyor... Tabii bu durumda insan, “Bu yapıyla mı bütünlük sağlanacak?” diye sormadan edemiyor.
Oysa bütünlük sağlanmadan başarıyı yakalamak mümkün değil. 3 büyükler bir parçasıyla başarılı olabilir. Trabzonspor ise başarılı olmak için bütün parçalarına muhtaç... Geçmişe baktığımızda bütün başarıların bütünlüğün sağlanarak yakalandığını görüyoruz...
“Yönetim kongre kararı alsın, sonra bütünlük sağlanır” önerisinin de pratikte geçerliliği yok. Kongre kararı alınmasıyla birlikte parçalanma derinleşiyor.
Yani kongre yapılması bir dert, yapılmaması bir dert... Ufukta samimiyetine güvenilecek Özkan Sümer gibi devrimci bir lider de yok. Bütün iltifat ve övgüler sahte. Aday olacak kişinin yarı yolda kalma ihtimali çok yüksek... Trabzonspor çok zor bir süreçte. En doğrusu yönetimin önümüzdeki kongreye kadar bütünlüğü sağlayacak adımlar atması... 2018 Aralık kongresine kenetlenerek tek adayla girilmesi.
Ancak ufukta böyle bir ışık yok...
Ne bütünlük sağlanacak bir yapı, ne de kongreye gitme eğilimi var...
Yolun sonu karanlık...
Hasan Al
Son Köşe Yazıları
Kongre çözüm değil!
Yazarın Son Yazıları
Trabzonspor Başakşehir’i şampiyon yaptı
Biri ligin zirvesinde, şampiyonluğun en büyük adaylarından. Diğeri ligin sonuncusu, küme düşmenin en büyük adaylarından.
Devamını Oku
27.06.2020
Trabzonspor vurgun yedi
Nwakaeme ve Sosa'nın olmayışı büyük eksiklik.
Devamını Oku
22.06.2020
Trabzonspor bileğinin hakkıyla
Kim ne derse desin, futbolda oyun şansı çok önemlidir. İlk maçı 2-1 kazanan Trabzonspor'a maça golle başlaması büyük moral olurken, Fenerbahçe'yi de demoralize etti. Ki kupa gibi eleminasyonlu maçlar da bu büyük avantaj.
Devamını Oku
16.06.2020
Trabzonspor’u kenetleyen 3 puan
3 ay ara çok ciddi bir süre. Bu sürede takımı formda tutmak gerçekten zor iş.
Devamını Oku
12.06.2020
UEFA'nın cezası CAS'tan döner mi?
.
Devamını Oku
04.06.2020
TFF virüs aşısını buldu!
TFF virüs aşısını buldu!
Devamını Oku
07.05.2020