Bu, toplam gelirlerinin üzerinde bir borç stoğu. Eksi özkaynak ve oluşan zararlar nedeniyle faaliyetlerini sürdürmekte zorlanan, borçlulukları artan dört kulüpten bahsediyoruz. Bu, sürdürülebilir mali yapıdan uzak bir tabloyu bize gösteriyor. Haliyle zaman içerisinde kulüplerin sportif, ekonomik ve finansal rekabet güçlerini olumsuz etkiliyor. Bunlar sürdürülemez yapılardır. Dolayısıyla borçlanmayı daha da artırır gibi gözüküyor. Toplam 47.5 milyar liralık borç, futbol kulüplerinin borçlanmaları nedeniyle siyasetin etkisine de açık hale gelmelerine yol açıyor. Mevcut gelirleriyle bu borçlarını döndürme ve ödeme şansları bulunmuyor. O yüzden de siyasetle ilişkilerini iyi götürmek zorundalar.
Yazarın Son Yazıları
Süper Lig, gelirlerini bu sezon da artırma başarısı gösterebildi.
Kulüplerin sıkıntılı yönlerine, Türk futbolunu bu sezon zorlayacak konulara değinelim.
Son 5 yılda; G.Saray’ın toplam transfer açığı 198 milyon Avro, F.Bahçe’nin 125 milyon Avro. İki kulübün son 5 yılda bilançolarında verdiği açık; Süper Lig’in transferde verdiği toplam 380 milyon Avro açığın yüzde 50’si! İnanılmaz bir olay!
Transfer bilançosu açısından değerlendirildiğinde külliyen zarar eden bir tabloyla karşı karşıyayız. Olaya sadece bonservis bedeli olarak bakmayın. Kulüplerimizin çok önemli tutarda yıllık bordro yükümlülükleri bulunuyor. Transferde başarıyı değerlendirebilecek en önemli kriterler sportif ve mali performanstır. Her ikisi açısından da zarardayız.
Süper Lig’de yeni sezon başladı. Transfer dönemi sürüyor.
Transfer için harcanan rakamlar dudak uçuklatıyor. Örneğin, Galatasaray, Osimhen için 75 milyon Avro ödeyecek. Peki kulüplerin bu transferlere verebilecekleri parası var mı?