Nefret her yerde
Gülengül Altınsay
Son Köşe Yazıları

Nefret her yerde

24.04.2025 04:01
Güncellenme:
Takip Et:

Çocukluğumun takımlarına bir başka sempatim var; Altay’a, Eskişehir’e, Bursa’ya mesela. Bunlar köklü kurumlar olduğu için kulübü iflas ettirip yeni bir isimle yeniden ortaya çıkamıyorlar. Gaziantep’in, Malatya’nın, Kayseri’nin, Manisa’nın “taşra kurnazı” yöneticileri gibi yapamıyorlar. Altay’ın 3. Lig’e düşmesi çok üzücü. Fakat Kocaeli’nin amatörden gelip Süper Lig’e çıkışı müthiş. Bursa’nın 2. Lig’e çıkması da. Küçük takımlar büyük takımları taklit edip transfer hovardalığına girince batıyor. Rant düzeninin kurbanı oluyorlar. Dibe vurduklarında bazıları “mecburen” akıllanıyor. Ama daha sonra ne yaparlar o meçhul. Tabi bu yükselişlerde ya da çöküşlerde başka faktörlerin de rolü var.

Alt liglere indikçe işler hiç de sporun kuralına göre ve adilane işlemiyor. Son Manavgat-Eskişehir maçı öncesi ve de sonrası yaşananlara bakın. Bu bir futbol maçı mıydı sizce? Eskişehir taraftarı alınmadı maça. Maç öncesi stat girişinde, sonra koridorlarda ve sahada Eskişehirli futbolculara yönelik tehditler, şiddet yetmiyormuş gibi bir de maç içinde rakibi oynatmamak için yapılanlar, yedek kulübesine sürekli atılan cisimler ve fişekler maçı savaş alanına çevirmiş. Ne güvenlik güçleri, ne mülki yetkililer, ne TFF temsilcileri ne de hakemler bir tepki vermiş. Hatta bazı yerel personel tacizlere katılmış. Takım otobüsünün camı patlatılmış. Sonunda ekranda izlediğim uyduruk bir penaltıyla Manavgat maçı kazanmış.

Yanlış anlaşılmasın, mesele Manavgat’la ve taraftarıyla sınırlı değil. Bu “kazan da nasıl olursa kazan” anlayışının süper amatöre bir yansıması sadece. Amedspor’un deplasman maçlarında az mı rastladık bu tablolara! Taraftardan önce mülki amirler, güvenlik güçleri, TFF, hakemler bu adaletsizliğin, şiddetin sorumlusu aslında. Bu maç nasıl oynatılır? Eskişehir’in hocası Metin Yıldız’la konuştum, “Eğer yanımızda bir AKP milletvekili olmasaydı canımızı kurtaramayabilirdik” dedi. Tablo çok vahim yani.

Bizde futbol nefretin ve şiddetin yeniden üretildiği alanlara döndü zaten. Her zaman takıma vefasıyla takdir ettiğim Beşiktaş taraftarlarında bile çok önemli olumsuz değişimler var. Yenikken takımına moral veren, başarısızlıkta en fazla takımının yanında olan Beşiktaş taraftarı da artık sonuç iyi değilse futbolcularına sarıyor. Hem de maç sırasında futbolcu yuhalamak ne demek? Bunun sadece kendi takımına zarar verdiğini anlamamak ne demek? İşte tüm bunlar aslında nefret kültürünün bir uzantısı. Ne yazık ki bunu yaparken “büyük plan”ın sadece aleti olduklarının hiç farkında değiller.

Yazarın Son Yazıları

Fırsat kaçtı

Galatasaray derbinin favorisiydi. Ama belli ki Liverpool maçının yorgunluğu vardı.

Devamını Oku
05.10.2025
Fırsat kaçtı

Fırsat kaçtı

Devamını Oku
05.10.2025
Derin hassasiyet

Bitmeyen çilemiz bizim bu; tribünlerin küfürlü sloganlar nedeniyle sürekli ceza yemesi.

Devamını Oku
02.10.2025
Kardeşler’in suçu ne?

MHK’nin görevi iyi hakem yetiştirmek ve o iyi hakemleri adaletli bir şekilde maçlara vermek değil midir?

Devamını Oku
26.09.2025
Rafa ve Devrim

Garabetler ülkesiyiz; anımsarsanız 2004’te tekrarlanan Çaykur Rize-Fenerbahçe maçı ocak transferleri de kullanılarak oynanmıştı.

Devamını Oku
25.09.2025
Sportmenlik neyimize?

Beşiktaş-Başakşehir maçından çıktım koşa koşa eve geldim.

Devamını Oku
19.09.2025
Kulüpçülük takımı mı?

Bakın Erkek Milli Basketbol Takımımızın oyuncusu Kenan Sipahi, Avrupa Şampiyonası’nda yarı finale çıkma başarısı gösterildikten sonra “Biz saha içinde ve saha dışında birlikte zaman harcamaktan çok zevk alıyoruz” diyor.

Devamını Oku
11.09.2025
Zaman transferi

Sürekli dön dolaş aynı noktaya geliyoruz.

Devamını Oku
04.09.2025
‘Go home’ kültürü

Bravo bildiniz, Ole Gunnar Solskjaer Beşiktaş’ı şampiyon yapamadı.

Devamını Oku
30.08.2025
Zaman ve sabır

Karşınızda çok zayıf bir takım da olsa siz oyun kuramaz, topu rakibe verirseniz istediğiniz kadar savunmacıyla sahaya çıkın o rakip istediğini yapar, öyle olur böyle olur golü de bulur.

Devamını Oku
29.08.2025
İstanbul’a kaldı

Eldeki kadroya bakıp Solskjaer üçlü savunmaya geçmiş.

Devamını Oku
22.08.2025
Transfer değil emek!

Transfer değil emek!

Devamını Oku
14.08.2025
Dost uyarısı

Beşiktaş şu anki takım performansıyla kimi rahat yenebilir sorusunun yanıtı yok maalesef.

Devamını Oku
07.08.2025
Neden olmasın?

Gerçekçi olmak gerekirse Beşiktaş’ın bugün mucizeye ihtiyacı olacak.

Devamını Oku
31.07.2025
Sabır zamanı

Beşiktaş maçın başında kaptırılan topla şanssız bir gol yiyor.

Devamını Oku
25.07.2025
Bol şans Kartal

Bu kadar kötü bir zamanlama olabilirdi ancak. Malum; Beşiktaş bu akşam Shakhtar Donetsk ile tarihi bir maça çıkacak.

Devamını Oku
24.07.2025
Demir Ege’ye de video

Daha önceki yazımda, forma aşkının olduğu, aidiyete dayalı o eski yılların çok gerilerde kaldığından, artık her şeyin değerinin para ile ölçüldüğünden bahsetmiş ve bir futbolsever olarak üzüntümü dile getirmiştim.

Devamını Oku
17.07.2025
Fikstür ‘adaleti’!

Fikstür çekiminin üstünden daha bir hafta bile geçmedi. Ama kimse içerdiği haksızlıklar üzerine konuşmuyor.

Devamını Oku
10.07.2025
Sabır ve umut kardeşliği

Güleyim mi ağlayayım mı bilemedim. Beşiktaş’ta çok isabetli gözüken iki transfer yapılmış, hele Abraham gibi çok renkli bir santrfor gelmiş ama hâlâ laf edenler var.

Devamını Oku
03.07.2025
Geçti o günler

Cemal Süreya demiş ki: “Bir takım ol Mesela Beşiktaş gibi De ki, Şerefim bitene kadar Seveceğim seni” Üstat bu sözleriyle şerefiyle kazanmayı her şeyin üstünde tutan sporseverlere tercüman olmuş. Futbola felsefi açıdan bakan ve belki de futbolun en politik figürü olan “filozof” unvanlı eski Brezilyalı futbolcu Dr. Socrates ise şu ünlü sözleri sarf etmişti: “Futbol sadece bir oyun değildir, o bir kültürdür, o bir direniş şeklidir.”

Devamını Oku
01.07.2025
Transferle bahar gelmez

Hedefleri büyük tutmak başka bir şey, boş hayaller yayıp peşine takılmak ise bambaşka bir şey.

Devamını Oku
26.06.2025
İstikrar şart

Futbolda en fazla sevdiğimiz, heyecanlandığımız transfer döneminin içindeyiz. Resmi olarak başlamasa da.

Devamını Oku
14.06.2025
Ya sabır...

En sonunda anladım ki istediğin kadar güzel anlat “anlama” anlatılamıyor. Bu bir kapasite ya da vizyon meselesi.

Devamını Oku
05.06.2025
Size ‘Go Home’!

Size ‘Go Home’!

Devamını Oku
29.05.2025
Başka oyunlar!

Hakemlerimizi eleştirmek inanın hiç hoşuma gitmiyor. Mizacıma da hiç uymuyor.

Devamını Oku
22.05.2025
Rahat bırakın

Beşiktaş’ta beklenen oldu ve genel kurul Serdal Adalı ile yönetimini önümüzdeki 3 yıl için yeniden görevlendirdi.

Devamını Oku
16.05.2025
Değişen ne?

Değişen ne?

Devamını Oku
08.05.2025
Ole'nin derbi serisi

Ole'nin derbi serisi

Devamını Oku
05.05.2025
Hangisi önemli?

Hangisi önemli?

Devamını Oku
01.05.2025
Nefret her yerde

Nefret her yerde

Devamını Oku
24.04.2025
Tek devre

Tek devre

Devamını Oku
20.04.2025
Kadının ‘günahı’

Kadının ‘günahı’

Devamını Oku
17.04.2025
3.’lük de hedeftir

3.’lük de hedeftir

Devamını Oku
10.04.2025
Beşiktaş yine kayıp

Beşiktaş yine kayıp

Devamını Oku
08.04.2025
Yabancı federasyon

Yabancı federasyon

Devamını Oku
05.04.2025
Hakkıyla

Hakkıyla

Devamını Oku
30.03.2025
Hükümsüzler

Hükümsüzler

Devamını Oku
27.03.2025
Anti futbol hakemi

Anti futbol hakemi

Devamını Oku
13.03.2025
G.Antep’in kalecisi!

G.Antep’in kalecisi!

Devamını Oku
11.03.2025
Yeniden Beşiktaş

Yeniden Beşiktaş

Devamını Oku
06.03.2025