Her şey var Siyah-Beyazlılarda; oyunu ileride kurma, topla oynamada ezici üstünlük, yüksek paslaşma yüzdesi. Fakat ceza alanında etkili olmaya gelince işte o yok. Çünkü rakip savunmayı zor durumda bırakan bitirici paslar yok. Çünkü top çabuk ve organize kullanılamıyor. Çünkü teknik kapasitesi yüksek futbolcusu az Kartal’ın. Bu maçın özelinde Adem ve Dorukhan da çok ileride rakip savunmanın içinde kalıyor. Yine de Beşiktaş sonuçsuz da olsa birkaç pozisyona giriyor ilk yarıda. Mesela daha maçın başında Adem çok müsait pozisyonda buluyor kendini, ne ki top ayağına oturmuyor. Sonra Güven’in bir iki cılız şutu var. Ve kazanılan ardı ardına kornerlerden de bir şey çıkmıyor. Nedeni de korner organizasyonlarının zayıf olması. O kadar kornerden hiç pozisyon çıkmaz mı? Tersine kornerden dönen topla gol yiyor Beşiktaş. Oysa ki Rize o ana kadar sadece rakibi karşılamış ve kontratak kollamış. Ama bir geliyor pir geliyor Rize. Beşiktaş savunmasının arkasına sarkarak ilk ciddi atağında Oğulcan’la skor üstünlüğünü ele geçiriyor. Böylece maça dair tüm istatiksel veriler de alt üst oluyor. Şimdi Beşiktaş’ın işi daha da zor. 2. yarı Oğuzhan’ı çıkarıp yerine Douglas’ı alıyor Abdullah Avcı. Adem ve Dorukhan’ı ortaya çekiyor. Dorukhan’ı forvette oynatmanın anlamı da yoktu zaten. Bu arada açık alan oyuncusu olduğu için verimsiz kalan Boyd’un yerine de N’Koudou oyuna giriyor. Ama N’Koudou da açık alan oyuncusu. Bu arada Rize skor avantajıyla iyice kapanıyor. Vakit harcamalar artıyor. Kaleci bir türlü toptan kopamıyor, yere düşen kalkmıyor. Rizeliler panayır oyuncusu gibi, hakem ise sessiz. Ama Beşiktaş’ın baskısı sonuç veriyor, Vida 53’te skoru eşitliyor. Çünkü sol kanatta Caner-N’Koudou-Adem uyumu etkisini gösteriyor. Daha oynanacak çok dakika var. Var ama Beşiktaş baskısına rağmen galibiyet golüne uzak. Bir kör döğüştür gidiyor. Değişen bir şey olmayınca Beşiktaş sahasında 2 puandan oluyor. Hakemin vakit harcayan Rizelilere değil de Beşiktaşlılara bu kadar kolay kart göstermesi ise ilginç.
Yazarın Son Yazıları
Fırsat kaçtı
Galatasaray derbinin favorisiydi. Ama belli ki Liverpool maçının yorgunluğu vardı.
Devamını Oku
05.10.2025
Fırsat kaçtı
Fırsat kaçtı
Devamını Oku
05.10.2025
Derin hassasiyet
Bitmeyen çilemiz bizim bu; tribünlerin küfürlü sloganlar nedeniyle sürekli ceza yemesi.
Devamını Oku
02.10.2025
Kardeşler’in suçu ne?
MHK’nin görevi iyi hakem yetiştirmek ve o iyi hakemleri adaletli bir şekilde maçlara vermek değil midir?
Devamını Oku
26.09.2025
Rafa ve Devrim
Garabetler ülkesiyiz; anımsarsanız 2004’te tekrarlanan Çaykur Rize-Fenerbahçe maçı ocak transferleri de kullanılarak oynanmıştı.
Devamını Oku
25.09.2025
Sportmenlik neyimize?
Beşiktaş-Başakşehir maçından çıktım koşa koşa eve geldim.
Devamını Oku
19.09.2025